Telewizja Kino Polska

Z dniem 06.06.2016r. zakończyło funkcjonowanie Oficjalne Forum Kino Polska, w związku z tym, z uwagi na chęć zintensyfikowania komunikacji Redakcji kanału Kino Polska ze swoimi widzami - zapraszamy uczestników Forum na fanpage Kino Polska na facebooku oraz na nowo powstałe Forum ‘Przyjaciół Kino Polska’: www.polskiekino.com.pl

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja  ProfilProfil IkonkaZaloguj się, by sprawdzić wiadomości ZalogujZaloguj 

Majowe MłODE KADRY - Podsumowanie dorobku naszego pokolenia

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Telewizja Kino Polska Strona Główna -> Kino OFFowe – Forum KinOFFteki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia KinOFFteka



Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 36
Skąd: KinOFFteka

PostWysłany: Czw Kwi 13, 2006 2:15 pm    Temat postu: Majowe MłODE KADRY - Podsumowanie dorobku naszego pokolenia Odpowiedz z cytatem

Telewizja Kino Polska zaprasza na Młode kadry seans, w którym podsumowujemy dorobek filmowy młodych polskich reżyserów Młode kadry w nowym kształcie od maja na antenie telewizji Kino Polska Premiera: poniedziałki, godzina 20.00 Powtórka: piątki, godzina 22.30 MAJ Jakie filmy kręcą reżyserzy urodzeni w latach 70.? Jak portretują swoich rówieśników? Jak swoich rodziców? A jak dzisiejsi trzydziestolatkowie chcieliby się zestarzeć? Czym jest dla niech wspomnienie dzieciństwa? Cztery etapy do przeżycia - znacznie więcej do sfilmowania. Młode kadry to seans, w którym Telewizja Kino Polska jako pierwsza podsumowuje filmowy dorobek pokolenia. Młodzi reżyserzy, urodzeni na przełomie lat 70. i 80., rozpoczynają właśnie filmową karierę. Kończą studia reżyserskie w łódzkiej filmówce, na Uniwersytecie śląskim, w prywatnych szkołach filmowych. Kręcą filmy krótkometrażowe, dyplomy szkolne, filmy niezależne. Roczniki 70. – jaka jest ich artystyczna osobowość? Czy ich filmy różnią się od filmów reżyserów starszych pokoleń? Za chwilę będą debiutować na ekranach kin. Kim są? Jakie jest ich pokoleniowe doświadczenie? W Młodych kadrach zapraszamy do refleksji nad dorobkiem pokolenia. Młode kadry – Nic czyli my 8 maja, poniedziałek, godz. 20.00 Tożsamość: klient. życiowy cel: utrzymanie etatu. Wolność: możliwość nicnierobienia. Bunt: logicznie niemożliwy. Czy tacy są dzisiejsi 20- i 30-latkowie? Czy pracoholizm, bezideowość i egocentryzm to jedyne cechy, jakie ich charakteryzują? W programie „Młode kadry – Nic, czyli my” zaprezentujemy filmy młodych reżyserów, których bohaterami są ich rówieśnicy. O Generacji NIC, medialnej pułapce i potrzebie nowej świadomości opowie Kuba Wandachowicz, filozof pokolenia, autor manifestu „Generacja NIC”. Filmy w seansie: „Punkt widzenia”, reż. Piotr Wysoczański, 2005, dokument, PWSFTviT Dokumentalny portret warszawiaka zaocznie studiującego marketing w Katowicach. Film w bezpardonowy sposób obnaża pustkę życia i egoizm przedstawiciela generacji dzisiejszych dwudziestolatków. Czy imprezy, pieniądze, łatwe i szybkie studia to dla młodych ludzi norma? „Anioł”, reż. Michal Rogalski, 2003, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Współczesna historia o miłości dwudziestoparolatków. Ich rzeczywistość to imprezy w modnych klubach, narkotyki, alkohol i przypadkowe związki. Czy w takim świecie jakiekolwiek uczucie ma szansę na przetrwanie? „Kiedy będziesz?”, reż. Edyta Wróblewska, Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy Ania i Krzyś to energiczni trzydziestolatkowie. Oboje dobrze odnajdują się w życiu zawodowym. W prywatnym – nieco gorzej. Są ze sobą od 5 lat, ale ich poglądy na wspólne życie istotnie się różnią. Czy właśnie tak wygląda życie we współczesnym związku? Młode kadry – Czcij ojca swego i matkę 15 maja, poniedziałek, godz. 20.00 Dorastające dzieci przewartościowują swój stosunek do rodziców. Zauważają w matce kobietę, ojca chcieliby traktować jak partnera. Jakie relacje łączą dorosłe dzieci z rodzicami? Czy są przyjaciółmi? Poczucie winy i wzajemne pretensje - czy wsparcie i zrozumienie? Czy rodzice przekazali swoim dzieciom wartości, zgodnie z którymi można dzisiaj żyć? Kto jest teraz przewodnikiem stada? Sfrustrowany ojciec? A może obrotny dwudziestokilkulatek? W Młodych kadrach prezentujemy filmowy portret pokolenia rodziców. W programie zapraszamy także na nasze rozmowy o rodzicach. Filmy w seansie: „x2”, reż. Bartosz Paduch, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Przesłuchanie w komisariacie. Zatrzymani mają po dwadzieścia kilka lat, jeden ma irokeza, drugi chodzi w dresie. Okazuje się, że noszą to samo nazwisko... Film o konflikcie pomiędzy ojcem a synem. Mimo że to syn był przesłuchiwany w komisariacie, tak naprawdę na sumieniu ma coś ojciec. „Są takie świeżuteńkie dziewczynki”, reż. Dorota Lamparcka, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Analiza rozpadu rodziny. Rafał, mężczyzna wkraczający w dorosłość, musi podjąć ważne życiowe decyzje. Reżyserka wykorzystała wątki z prozy Fiodora Dostojewskiego. „Ja, Tadek”, reż. Natalia Surmiak, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Tadek mieszka w niewielkiej miejscowości, w której wszyscy się znają. Martwi go los najbliższych - mama jest zaplątana w związek z alkoholikiem, siostrę opuszcza narzeczony…Tadek w oryginalny sposób usiłuje pomóc swojej rodzinie. „Błogo”, reż. Tomasz Matuszczak, fabuła, PWSFTviT Gorzki portret kobiety opiekującej się chorą psychicznie matką. Ile upokorzeń może znieść młoda wrażliwa dziewczyna? Czy jej narzeczony wytrzyma życie z zatruwającą mu życie teściową? „Poradzi sobie”, reż. Jagoda Madej, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Z Iraku wraca tata. Służył tam w wojsku. W prezencie dla mamy przywiózł piękny szal, a dla synka prawdziwy wojskowy nóż. Na pierwszym spacerze z synkiem zachowuje się tak, jakby osłaniał małego przed niewidocznym zagrożeniem. Ciągle jest w nim strach, który mu towarzyszył na wojnie. Młode kadry i stare koronki 22 maja, poniedziałek, godz. 20.00 Czy starość może być piękna? Jak to będzie, kiedy będziemy starzy i będą nam ustępować miejsca w tramwaju? I kiedy wreszcie będziemy mieli czas dla siebie i dla rodziny? W filmach reżyserów młodego pokolenia starzy ludzie to pogoda ducha, troska i cierpliwość. A przede wszystkim bezgraniczna miłość do wnuków! Czy tak jest naprawdę? O młodych wizji starości oraz o tym, jak się pięknie zestarzeć w świecie dyktatu młodości, rozmawiamy z socjologiem. W „Młodych kadrach i starych koronkach” filmy młodych reżyserów o starych ludziach. Filmy w seansie: „Jadę do ciebie, Agnieszko”, reż. Anna Maszczyńska, dokument, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Dziewięćdziesięcioletnia babcia wybiera się na ślub swojej wnuczki Agnieszki. Przed nią długą droga - z Częstochowy do Austrii. Dla starszej pani wyjazd jest wielkim przedsięwzięciem, jednak babcia traktuje całe zamieszanie jak przygodę, którą los postawił na jej drodze na sam jej koniec: „Jak im umrę, to zrobię im kłopot. A oni co! Jak się rodzili, to też mi kłopot robili!” – śmieje się babcia, mierząc kapelusz. „Retro”, reż. Joanna Kaczmarek, dokument, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Dokument o seniorach z Pabianic, którzy szykują się do udziału w konkursie śpiewu. W autokarze jadącym na występy nie kończące się żarty, flirty i mierzenie kostiumów w stylu retro. „Działka”, reż. Alicja Hamerska, dokument Polacy są narodem, który uwielbia uprawiać ogródki działkowe. Podobno jesteśmy w tym względzie fenomenem na skalę europejską. Reżyserka filmu próbuje zbadać przyczyny tego zjawiska. Co usłyszała od olsztyńskich działkowiczów? „Pocztówka z Hongkongu”, reż. Michał Regulski, dokument, Pwsftvit Młody reżyser spędza święta Bożego Narodzenia w Hongkongu, w towarzystwie swoich dwóch ciotek. Jedna z nich, starsza pani, wspomina przedwojenne lata w Wadowicach i wspólne występy w teatrze z Karolem Wojtyłą. Druga, dojrzała kobieta, opowiada o swoim życiu w Hongkongu, gdzie prowadzi zajęcia w szkole muzycznej. Dzięki obecności kamery obie zaczynają patrzeć z dystansu na swoje życie. „Jesteś w moim sercu”, reż. Sylwester Jakimow, dokument, Pwsftvit Codzienność dwojga starszych ludzi. Drobne czynności sprawiają im coraz więcej problemów. W obojgu narasta zniecierpliwienie spowodowane własną niedołężnością. Poszukiwanie zaginionego kawałka selera, który miał być przygotowany na obiad, staje się dla nich ważniejsze niż śledzenie telewizyjnych relacji z zamachu na World Trade Center. Młode kadry - Cienie dzieciństwa 29 maja, poniedziałek, godz. 20.00 Jak pamiętamy swoje dzieciństwo? Młodzi reżyserzy często opowiadają o świecie, w którym dzieci są bezbronne i niewinne, a reguły gry dorosłych - bolesne. Dziecko wie i widzi więcej. Boi się śmierci, nie rozumie przemocy. Czasem tylko myśli, że grzechy dorosłych to jego wina. W Młodych kadrach zapraszamy na „Cienie dzieciństwa” – filmy o tym, jak dojrzali dzisiaj reżyserzy wracają do cierpień dzieciństwa. Filmy w seansie: „Wszystko według planu”, reż. Tadeusz śliwa, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego W jednej sali miejskiego szpitala leżą dwaj chłopcy. Kilkuletni dzieciak i nastolatek. Obydwaj chorzy na raka. Wspólnie spędzony czas zbliża. Starszy zaskakuje opiekuńczością. Film o oswajaniu nieuchronnie nadchodzącego końca życia. „Dzień dobry, kochanie”, reż. Małgorzata Kędzierska, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Młodzi małżonkowie żyją w pięknym domu, mają urocze dzieci i wspaniałych przyjaciół. Na pierwszy rzut oka ich spokojnej egzystencji nie są w stanie zakłócić żadne wstrząsy. Powoli, scena po scenie, zdajemy sobie sprawę, że pod mieszczańską fasadą kryje się straszliwa tajemnica. Podskórne napięcie w filmie przywodzi na myśl pierwsze filmy Romana Polańskiego. „Od wewnątrz”, reż. Piotr Kloc, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Mały chłopiec obserwuje rozpad małżeństwa swoich rodziców. Nie rozumie przyczyn, cierpi. Rodzice na czas rozprawy odwożą go do babci. Ani ona, ani matka, ani ojciec nie tłumaczą dziecku, co się dzieje. A ono tylko patrzy zza uchylonych drzwi i myśli, że to jego wina... „Kapelusz”, reż. Agnieszka Smoczyńska, fabuła, WRiTV Uniwersytetu śląskiego Ojciec zabrania swojemu synowi nosić harcerski kapelusz na bakier. Wymusza posłuszeństwo srogim laniem. Jednak spotkany na rodzinnym spacerze sędzia twierdzi, że kapelusz powinno się nosić właśnie na bakier. Jak w takiej sytuacji zachowa się ojciec despota? Adaptacja opowiadania Kazimierza Brandysa. „Jestem Piotrek”, reż. Hanna Sawka, dokument, Pwsftvit Dzień z życia rodziny żyjącej na wsi - budzenie dzieci do szkoły, codzienna praca w gospodarstwie, wspólne posiłki i wieczorne rozmowy przy stole. Narratorem filmu jest mały Piotrek, komentujący otaczającą go rzeczywistość. Etiuda zrealizowana pod opieką nestora polskiego dokumentu - Kazimierza Karabasza. ZAPRASZMY!
_________________
Asia KinOFFteka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Telewizja Kino Polska Strona Główna -> Kino OFFowe – Forum KinOFFteki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group