|
Telewizja Kino Polska
Z dniem 06.06.2016r. zakończyło funkcjonowanie Oficjalne Forum Kino Polska, w związku z tym, z uwagi na chęć zintensyfikowania komunikacji Redakcji kanału Kino Polska ze swoimi widzami - zapraszamy uczestników Forum na fanpage Kino Polska na facebooku oraz na nowo powstałe Forum ‘Przyjaciół Kino Polska’: www.polskiekino.com.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daras

Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 2164 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 2:28 pm Temat postu: |
|
|
Nikodem zapewne przewraca się w grobie.
fifek napisał: |
Daras, a Ty masz jakieś wnioski? Widziałeś już tego Dyzmę? |
„Dyzma” nadal cieszy się dużą popularnością. Po obligatoryjnej projekcji zachodniego filmu znajomi bardzo chętnie przystali na obejrzenie pierwszego odcinka polskiej rekonstrukcji.
Żałuję zakupu tych filmów. Nie daję wiary, że przy rekonstrukcji był obecny operator kamery. Tu już nie chodzi o zachowanie jakichś „złotych proporcji” Leonarda Da Vinci czy wyeksponowanie „mocnych punktów obrazu”, które to zasady obowiązywały fotografii klasycznej – lecz o zwykłą przyzwoitość. Bezmyślne wykastrowanie kadru okazało się fatalne w skutkach. Jeśli znajomy, który średnio się zna na kompozycji obrazu wspomniał o drażniących przycięciach, to coś nie jest halo. Jak nazwać rekonstruktora, który kosztem ukazania butów rezygnuje z głowy. Ten serial absolutnie nie nadaje się do formatu 16:9! Komu przyszło do czerepu aby tak zniszczyć te filmy? Kto podejmuje takie decyzje?
Obraz jest ciemny, bez siły i życia. Korekcja barwna w żaden sposób mnie nie usatysfakcjonowała (jeśli w ogóle była). Kadry bardzo często się przycinały, jakby przeskakiwały. Najprawdopodobniej był problem z usuwaniem przeplotu. Dodam, że posiadam sporo płyt BD i mój marvell qdeo świetnie sobie z nimi radzi. Gdy puściłem film przez kompozyt kłopot zniknął. Będę musiał pobawić się z ustawieniami.
Miałem wiarę, że rekonstrukcje cyfrowe robione są pod współczesnego widza (znaczy wymagającego i „światłego”) oraz nowoczesny sprzęt. Ekran 16:9 jest wyborem optymalnym, gdyż nadaje się do oglądania filmów we wszystkich możliwych formatach. Zatem po jakiego czorta przycinać filmy, które się do tego nie kwalifikują, a można je w pełnym komforcie wyświetlić na powierzchni panoramicznej (w formacie 4:3)? Znów mam ochotę pisać o ruchających gębach.
Wstydem byłoby sprzedanie „Dyzmy” na Allegro. Ktoś poczułby się skrzywdzony, ja zaś wyszedłbym na naciągacza.
Przyznaję tej rekonstrukcji 2,5 / 10. Przykro mi.  _________________ Fan kina domowego Full HD
Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne.
Polecam:
http://rekonstrukcjablog.wordpress.com/ |
|
Powrót do góry |
|
 |
chojrak

Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 6173 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 2:47 pm Temat postu: |
|
|
Jeżeli przycina się kadry na końcu procesu rekonstrukcyjnego, to chyba jest jakiś cień nadziei, że da się wypuścić prawidłowy film bez tych przycinanek? Bo inaczej, to cała robota psu na budę. |
|
Powrót do góry |
|
 |
fifek

Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 240
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 2:48 pm Temat postu: |
|
|
Daras, to co Ty masz za rekonstrukcję, że widzisz za ciemny obraz i błędy w korekcji barwnej? Fakt, poucinali mocno i obraz czasami się trzęsie (o czym już pisałem), ale przeskoków (poza wejściem w napisy końcowe) nie widziałem. A jeśli chodzi o rozpiętość tonalną i barwy, to jestem jak najbardziej zadowolony. Widzę, że muszę chyba aparatem zrobić zdjęcie kadru z TV (i Ty Daras też byś mógł) i wrzucę tutaj. Nie wiem, jak to wyjdzie, ale ciekawym porównania.
Ja bym tak tej rekonstrukcji ostro nie oceniał. 7/10 to wg mnie rozsądna ocena (odjąłem 3 punkty za: 16:9, brak stabilizacji w ujęciach statycznych i nagły wskok niewyczyszczonej ostatniej klatki z napisami). |
|
Powrót do góry |
|
 |
fifek

Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 240
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 2:49 pm Temat postu: |
|
|
MarianPaz napisał: | fifek napisał: | Tak swoją drogą, czy zamieściłby ktoś z Was porównanie ostatniej wersji Dyzmy i Alternatyw z wydań DVD w 4:3 i porównał to z aktualną na BR? A może już jest gdzieś w sieci? TVP nie chwali się niestety takimi porównaniami przed i po. Jest film dokumentalny wszakże, ale kija tam widać. | http://www.alternatywy4.net/forum-post,1856,5.html |
O, dzięki, Marian. Przecież ja to już kiedys widziałem (i zapomniałem). Ale jest też tu: https://www.youtube.com/watch?v=oNvpSARYL_Y
A dla Dyzmy jest coś? |
|
Powrót do góry |
|
 |
pinto
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 156
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 2:52 pm Temat postu: |
|
|
Daras napisał: | pinto napisał: |
Która część mojej wypowiedzi wskazuje na pomyłkę albo niezrozumienie tematu? To ja odnoszę wrażenie, że doszło do niezrozumienia mojej wypowiedzi. |
Zaczynam się gubić... Chodziło mi o to, że film 1080i50 zawiera 50 półobrazów, a po usunięciu przeplotu otrzymujemy 25 kl. / sek. Ty byłeś uprzejmy napisać 50 kl. / sek. |
Owszem, napisałem 50 kl/s, bo tyle wyświetlają nasze telewizory LCD i w tylu kl/s jest wyświetlany materiał 1080i50 po usunięciu przeplotu przez telewizor. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daras

Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 2164 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 3:59 pm Temat postu: |
|
|
fifek napisał: | Daras, to co Ty masz za rekonstrukcję, że widzisz za ciemny obraz i błędy w korekcji barwnej? |
W sobotę sprawdzę opcję ustawienia lampy w projektorze. Może przypadkowo włączyłem jakiś tryb oszczędnościowy (?). Notę 2,5/10 podtrzymuję za przycięcie obrazu do 16:9. W mojej ocenie kadrowanie dyskwalifikuje tę rekonstrukcje.
pinto napisał: |
Owszem, napisałem 50 kl/s, bo tyle wyświetlają nasze telewizory LCD i w tylu kl/s jest wyświetlany materiał 1080i50 po usunięciu przeplotu przez telewizor. |
Pinto, chyba kumam. Nieporozumienie prawdopodobnie dotyczy terminologii. Czy o to ci chodzi: 50 Hz p, 25 klatek na sekundę 50 pełnych obrazów na sekundę? Klatek wyświetla się 25. Prawda?
Jeśli nie to proszę o szczegółowe wyjaśnienie jak to rozumiesz. _________________ Fan kina domowego Full HD
Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne.
Polecam:
http://rekonstrukcjablog.wordpress.com/ |
|
Powrót do góry |
|
 |
pinto
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 156
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 8:36 pm Temat postu: |
|
|
Daras napisał: | Czy o to ci chodzi: 50 Hz p, 25 klatek na sekundę 50 pełnych obrazów na sekundę? Klatek wyświetla się 25. Prawda?
Jeśli nie to proszę o szczegółowe wyjaśnienie jak to rozumiesz. |
Nie o to Nieporozumienie wynika z tego, że kurczowo się trzymasz tych 25 kl/s. Współczesne ekrany progresywne nie łączą w procesie usuwania przeplotu 50 półobrazów w 25 klatek, tylko z każdego półobrazu tworzą pełną klatkę, więc mamy pełne 50 kl/s. W skrócie 1080i50 jest przerabiane na 1080p50. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daras

Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 2164 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 10:40 pm Temat postu: |
|
|
Obaj mamy rację Jak wrócę z podróży to wszystko wyjaśnię. _________________ Fan kina domowego Full HD
Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne.
Polecam:
http://rekonstrukcjablog.wordpress.com/ |
|
Powrót do góry |
|
 |
robbo2k
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 67
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2014 11:39 pm Temat postu: |
|
|
Panowie w dzisiejszych czasach czym innym jest liczba klatek filmu i jego rozdzielczość a czym innym wyświetlanie obrazu np na wyjściu HDMI
Każdy odtwarzacz Blu-Ray obsługuje wyjscie sygnału w trybie 50Hz i 24Hz
W wypadku trybu 50Hz odtwarzacz na wyjściu generuje 50 obrazów na sekunde np w rozdzielczości 1080p a film ma 24 klatki i 1080i wiec reszta klatek i obrazu jest de facto zależna od logiki układu odtwarzacza który wytwarza lipne obrazki (interpoluje)
Problem z 50Hz jest taki ze klatka jaka widzimy na TV nie jest przeważnie klatką filmu a efektem elektroniki. Jesli do tego dołożymy np Samsungowe Motion Plus robiacy z 50klatek 100klatek to po pierwsze mamy efekt teatru po drugie oddalamy się od oryginału.
Zaleca sie wiec by odtwarzanie płyt odbywało się w trybie 1080i/1080p 24Hz. Ponieważ telewizor jest LCD/LED nie ma efektu migotania.
Wszystkie znane odtwarzacze BD w trybie 24Hz wyświetlają klatka w klatkę z materiału źródłowego na wyjście.
Warto tez powiedzieć iz film DVD w formacie 4:3 i 16:9 ma TAKA SAMA rozdzielczość 720x576 zdefiniowana przez PAL. Jedynie sygnałowi
towarzyszy znacznik 16:9 (dokładnie to PAR.) co interpretowane jest przez odbiornik iż ma obraz rozciągnięty. Ponieważ PAL nie przewiduje innego trybu jak 50Hz film już na etapie masteringu ma 25 klatek 720x576 (nie ma żadnych pół obrazów). Robienie z tego 50i odbywa się odtwarzaczu na wyjściu analogowym. Ba istnieją odtwarzacze które na złączu analogowym robią progressive np w 60Hz. Ba są telewizory kineskopowe które radzą sobie z takim obrazem. taki obraz z 60 pełnymi klatkami potrafiła wytworzyc zarowno Playstation 2 jak i Sega Dreamcast.
Zgrywając obraz z DVD po analogu musimy usunąć przeplot a nagranie ma przeważnie już proporcje 16:9 w pikselach.
Podczas gdy film zripowany z plyty jest scisniety i w 25 klatkach. |
|
Powrót do góry |
|
 |
chojrak

Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 6173 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto Lis 25, 2014 2:36 am Temat postu: |
|
|
robbo2k napisał: |
...klatka jaka widzimy na TV nie jest przeważnie klatką filmu a efektem elektroniki.
...
Zgrywając obraz z DVD po analogu musimy usunąć przeplot..
Podczas gdy film zripowany z plyty jest scisniety ... |
Bez holajzy ani rusz!
To teraz nawet sobie spokojnie filmu nie da się obejrzeć, bo mu przeploty porobili, a do tego pełno wersji namnożyli: czarno-białe, pokolorowane, przycięte na 16:9 lub inaczej, 3D, stereo, Dolby, DVD, BluRaye, SD, HD, 4K i co tam jeszcze...
Świat oszalał! Tandetnie zblindowany - ryksztosuje...
To wszystko bujda na resorach. Kamerą na korbkę da się zrobić arcydzieło.
Z tymi "przeplotami" i całą tą technologią - niepostrzeżenie umiera kino. |
|
Powrót do góry |
|
 |
MarianPaz

Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 2318
|
Wysłany: Wto Lis 25, 2014 10:32 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | niepostrzeżenie umiera kino | A on jak zwykle.
To najwyraźniej Ty nie nadążasz i to chyba od dawna skoro za obłęd dzisiejszych czasów uważasz filmy 3D, dźwięk przestrzenny, kadrowanie obrazu, czy też naturalny skok jakościowy tak jak lata temu z VHSu na DVD. Wszystkie te procesy są w kinie od bardzo dawna i chyba był już czas przez te kilkadziesiąt lat do nich przywyknąć. Postęp w kinie istnieje odkąd wynaleziono kinematograf.
Gdyby nie ta technologia to dalej filmy trzeba by oglądać na "kwadratowych Rubinach" z podpiętym do nich VHSem ze "znakomitą" jakością obrazu i dźwięku. _________________ Lista filmów po rekonstrukcji , wydania Blu-ray, aktualności oraz emisje HDTV - aktualizowane na bieżąco. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daras

Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 2164 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto Lis 25, 2014 1:18 pm Temat postu: |
|
|
Pinto!
Daras napisał: | Obaj mamy rację Jak wrócę z podróży to wszystko wyjaśnię. |
robbo2k napisał: |
W wypadku trybu 50Hz odtwarzacz na wyjściu generuje 50 obrazów na sekunde np w rozdzielczości 1080p a film ma 24 klatki i 1080i wiec reszta klatek i obrazu jest de facto zależna od logiki układu odtwarzacza który wytwarza lipne obrazki (interpoluje)
Problem z 50Hz jest taki ze klatka jaka widzimy na TV nie jest przeważnie klatką filmu a efektem elektroniki. Jesli do tego dołożymy np Samsungowe Motion Plus robiacy z 50klatek 100klatek to po pierwsze mamy efekt teatru po drugie oddalamy się od oryginału.
|
Robbo2k zaoszczędził mi roboty. Problem polega tu na funkcjonowaniu bogatej terminologii, dotyczy to wielu innych paneli dyskusyjnych. Dla mnie czym innym jest obraz będący wynikiem działania elektroniki, czym innym zaś faktyczna klatka filmu („klatka” powstała na skutek interpolacji nie jest w istocie oryginalna). Zatem jak napisał Robbo2k (tylko) odtwarzacz ze wsparciem 24 fps wyświetla (dosłownie) klatkę w klatkę.
Gdy film nagrany w trybie 25 fps zostanie zapisany jako 1080i50 to można rzec (w uproszczeniu), że dostajemy 25 „półklatek” jakby oryginalnego materiału. Kłopot w tym, iż po usunięciu przeplotu emitowane jest także 25 „półklatek” obrazu interpolowanego. Zatem może Pinto słusznie napisał o finalnych 50 kl. / sek. Jednak ja wolę mówić o 50 obrazach, które ukrywają 25 klatek (bo nie ma ich np. 24 czy 16). Przypomnę jednak, że interpolowanego obrazu nie chciałbym nazywać klatką.
Chojrak, temat usuwania przeplotu jest dość ważny. Pojawiły się rekonstrukcje na BD, które zostały zapisane w 1080i50.
Pinto, PAX?
P.S.
Wróciłem późno do domu. Może ze zmęczenia coś źle ująłem. Proszę o ewentualną korektę (choć pozostanę przy swojej terminologii). _________________ Fan kina domowego Full HD
Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne.
Polecam:
http://rekonstrukcjablog.wordpress.com/ |
|
Powrót do góry |
|
 |
karel

Dołączył: 20 Lip 2006 Posty: 6471 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto Lis 25, 2014 1:30 pm Temat postu: |
|
|
MarianPaz napisał: | Cytat: | niepostrzeżenie umiera kino | A on jak zwykle.
To najwyraźniej Ty nie nadążasz i to chyba od dawna skoro za obłęd dzisiejszych czasów uważasz filmy 3D, dźwięk przestrzenny, kadrowanie obrazu, czy też naturalny skok jakościowy tak jak lata temu z VHSu na DVD. Wszystkie te procesy są w kinie od bardzo dawna i chyba był już czas przez te kilkadziesiąt lat do nich przywyknąć. Postęp w kinie istnieje odkąd wynaleziono kinematograf.
Gdyby nie ta technologia to dalej filmy trzeba by oglądać na "kwadratowych Rubinach" z podpiętym do nich VHSem ze "znakomitą" jakością obrazu i dźwięku. |
Myślę, że chodzi głównie o to, by "plusy nie przesłoniły nam minusów". , tj. by te wszelkie nowinki techniczne nie stały się ważniejsze od samego filmu. Są wszak ludzie, którzy mają hopla na punkcie nowoczesnej techniki i na film, który nie jest "fullextramegahade" nawet już nie spojrzą. _________________ My żyjemy!
http://rekonstrukcjablog.wordpress.com/
http://forum.polskiekino.com.pl/ |
|
Powrót do góry |
|
 |
bielsko
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 160
|
Wysłany: Wto Lis 25, 2014 2:07 pm Temat postu: |
|
|
fifek napisał: |
Na raty też oglądam Alternatywy na BD. A propos - z usuwaniem farfocli na napisach końcowych w tym przypadku problemu nie mieli; tak samo z przeskokiem, kiedy wchodzi klatka z napisami (co było w Dyźmie). |
W Alternatywach napisy były tworzone od nowa, nakładano je na wcześniejsze klatki niż te, na których napisy pojawiły się w oryginalnej wersji filmu.
Alternatywy 4 też nie są dokładnie wyczyszczone - bo bokach kadrów niekiedy widać włosy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
MarianPaz

Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 2318
|
Wysłany: Wto Lis 25, 2014 3:27 pm Temat postu: |
|
|
karel napisał: | Myślę, że chodzi głównie o to, by "plusy nie przesłoniły nam minusów". , tj. by te wszelkie nowinki techniczne nie stały się ważniejsze od samego filmu. Są wszak ludzie, którzy mają hopla na punkcie nowoczesnej techniki i na film, który nie jest "fullextramegahade" nawet już nie spojrzą. | Tak samo nie wybiorą się do kina na czarno biały film w 4:3. Myślę że wielu z tych "fullextramegahade" i tak nie przekona zremasterowany nawet w 8k film Antonioniego czy Bergmana.
Ja tu nie widzę minusów bo od wielu lat dostajemy znakomite kopie filmów które jeśli tylko ktoś ma środki i chęci może podziwiać np na 100-120 calowym obrazie z projektora (tak jak np Daras). Ta pogoń za wyższymi rozdzielczościami jest naturalną rzeczą, bo wraz ze wzrostem przeciętnej przekątnej naszego ekranu rośnie zapotrzebowanie wyższej rozdzielczości. O ile jeszcze nie tak dawno ludziom wystarczał 21 calowy tv, to dziś norma jest 40 cali a za dekadę pewnie będzie to 60 cali (lub więcej).
Wielu reżyserów powiedziało by że nareszcie ich filmy zaczynają być oglądane w normalnych warunkach do jakich zostały stworzone. Zupełnie innym doświadczeniem będzie obejrzenie 2001 Odysei kosmicznej na telewizorze o przekątnej 21 czy 40 cali a czym innym na 100 calowym ekranie.
A filmy powstają w rożnych wersjach już od dobrych kilkudziesięciu lat. _________________ Lista filmów po rekonstrukcji , wydania Blu-ray, aktualności oraz emisje HDTV - aktualizowane na bieżąco. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|